Ford Flex: Definice flexibility
Středně velké SUV s nezaměnitelným designem, který kombinuje prvky tradičního SUV s moderní estetikou.
Prostorný interiér s třetí řadou sedadel a inovativními funkcemi nabízí pohodlný a všestranný zážitek z jízdy.
FORD FLEX
Ford Flex byl představen v roce 2009 poté, co jeho příchod před několika lety předznamenal koncept Fairlane. Koncept Fairlane, který nelze zaměňovat se závodním vozem Thunderbolt z 60. let, poprvé debutoval na autosalonu v Chicagu v roce 2005. Bylo to ještě v době retro stylistického boomu a ten měl Fairlane rozhodně v malíku. Záměrem bylo vytvořit velmi skříňový minivan s posuvnými zadními dveřmi a unikátním designem skleníku, který by cestujícím umožnil mnohem lépe ocenit a vidět okolní svět. Zatímco spousta koncepčních vozů Fordu z roku 2000 neprošla, model Flex skutečně schválili do výroby, která nakonec začala v roce 2009.
Sériový Flex vypadal v podstatě stejně jako koncept Fairlane, ale došlo k několika změnám. Ford nahradil posuvné zadní dveře klasickými, čímž se Flex přiblížil verzi kombi. Ve skutečnosti šlo o mimořádně hranatý a zvýšený kombík. Předpověď Fordu, že SUV nakonec a v podstatě úplně nahradí minivany, se ukázala být pravdivá, protože i když je Flex crossover, zaujal v modelové řadě místo minivanu Ford Freestar. Díky přechodu na větší platformu, jejíž verze byla mimo jiné také základem modelů Ford Explorer a Lincoln MKT, měl Flex stejně jako minivan tři řady sedadel.
Přední část vozu měla u vozů před faceliftem uprostřed obří logo Ford, ale faceliftované vozy ho nahradily obřími písmeny FLEX nad mřížkou chladiče. Boční profil vozu je velmi výrazný a díky černým sloupkům působí celá prosklená plocha, jako by se vznášela. Na boku se také táhnou tři vodorovné linie, které designér koncipoval jako poctu dřevěným vozům z minulých let. Ford Flex se dodával se dvěma různými konfiguracemi sedadel a konkuroval ostatním sedmimístným vozům, kombíkům s větší světlou výškou a SUV své doby.
Po celou dobu existence modelu Flex nabízel Ford dva různé motory V6, oba o objemu 3,5 litru. Základní model používal 3,5litrový přirozeně přeplňovaný šestiválec Duratec s výkonem 262 koní a točivým momentem 248 N.m, což je docela dobré. Pravděpodobně zajímavější pohonnou jednotkou je šestiválec EcoBoost. Tento motor byl volitelný pro modely Flex s pohonem AWD a jeho výkon se zvýšil na 355 k a 350 N.m točivého momentu. U faceliftu 2013 se výkon motoru EcoBoost V6 zvýšil na 365 k, zatímco výkon motoru Duratec V6 vzrostl na 287 k. Motor Duratec zvládne sprint na stovku za přibližně sedm sekund.
Pokud vám tato čísla připadají povědomá, je to proto, že jsou v podstatě stejná jako u modelu Taurus SHO. Díky tomu má Ford Flex na třířadé rodinné kombi docela úžasné výkonové parametry – z 0 na 100 km/h zrychlí za přibližně 6,5 sekundy. Tento motor je také poměrně neprůstřelný a bez velkého shonu zvládne i docela slušné úpravy.
10 největších výhod Fordu Flex oproti konkurenci:
Unikátní design
Prostorný interiér
Inovativní funkce
Moderní infotainment
Tažná kapacita
Kvalitní zpracování
Oblíbený u celebrit
Různé režimy jízdy
Výkonný motor
Nízká cena
Na fotografiích je Ford Flex r.v. 2016, 127 tkm, který jsme dovezli na přání zákazníka.